Vi ser at du bruker nettleseren Internet Explorer

Dette nettstedet er ikke tilpasset denne eldre nettleseren, som ikke har støtte for nyere funksjonalitet. Din opplevelse av aldringoghelse.no vil derfor bli forringet.

Vi anbefaler at du benytter en annen, moderne og oppdatert nettleser som for eksempel Google Crome, Mozilla Firefox eller Microsoft Edge.

Har du ikke mulighet til å bruke en annen nettleser kan du gå videre til våre mest besøkte sider ved hjelp av lenkene under:

Jeg forstår at min opplevelse av aldringoghelse.no ikke vil være optimal, men vil likevel fortsette å bruke Internet Explorer.

AH-03530_2500- Foto_Martin_Lundsvoll.jpg

Aktivitet i hverdagen

Myndighetene anbefaler oss å holde oss mest mulig hjemme og på avstand fra andre i det offentlige rom. Mange trenings- og aktivitetstilbud er stengt. Aldring og helse samler her forslag til aktiviteter for kropp og sinn, som kan bidra til å opprettholde gode funksjoner. Slike aktiviteter har positiv effekt for både helse og livskvalitet.

dans-icon.png

Fysisk aktivitet

Fysisk aktivitet kan bidra til å bevare den enkeltes funksjonsnivå. Dette kan samtidig gi verdifulle og kjærkomne avbrekk i hverdagen.

puslespill-icon.png

Aktiviteter for hjernen

Regelmessig "trim" av hjernen er bra for hjernehelsen. Å utfordre hukommelse, oppmerksomhet og problemløsende evner kan bidra i positiv retning.

ikon-omsorg.png

Sosial aktivitet

Vær så sosial du kan i disse dager. Sosiale stimuli gjør hjernen godt. Her får du sosial input, så godt som teknologien kan bidra med.

note-icon.png

Kulturell aktivitet

Kultur er med på å gi meningsfulle dager for eldre, og kan sammen med andre aktiviteter ha effekt både på helse og livskvalitet.

Takk for hjelpen!
Noe gikk galt. Prøv igjen litt senere.
Sender…

Fant du det du lette etter?

0/500 tegn